Pirules creatives Connexió Girona 2013
ORGANITZACIÓ
Whym fabrica cervesa artesanal basada en els estils tradicionals i adaptant-los als gustos actuals. El nom prové de les inicials en anglès dels quatre ingredients de la cervesa: Aigua (Water), Llúpols (hops), Llevats (Yeast) i malts d'ordi (Malts). Amb això volen destacar el retorn a l'essència de la cervesa, perduda des de la industrialització de la seva producció.
REPTE
Trobar un fil conductor de comunicació que connecti la cervesa amb els seus usuaris.
LAGUNTZAILE IMPROBABLE
Albert Soler. Crea y desenvolupa projectes que connecten la comunicació, la cultura i la sensibilització social. A nivell més personal sempre ha estat vinculat al món de les arts escèniques.
Artista en formació: El Paller
PROPOSTA
Albert Soler imagina una primera fase en format tast per desxifrar els valors de marca i les sensacions que s'experimenten en beure la cervesa. Els conceptes sorgits es podrien convertir en cartes per iniciar jocs de teatre-imatge i improvisacions de les quals se'n extrauria la narrativa de la marca.
PRESENTED PROJECTE
Quan el Francesc López ens va presentar Whym ens vam adonar de que la cervesa que fabricava era una extensió de la seva persona. Si Whym era Francesc López, ens semblava lògic treballar sobre la seva persona per anar descobrint com era la marca. Així, vam articular una sèrie de dinàmiques basades en el treball de construcció del personatge i les tècniques d'Authentic Movement per facilitar una mirada introspectiva sobre la seva pròpia identitat. Aquest procés d'autodefinició a través de diversos llenguatges va permetre que la personalitat del Francesc anés sorgint de forma orgànica, mostrant un ampli espectre de si mateix.
Una vegada vam tenir totes les peces que conformaven la seva identitat, vam començar a analitzar-les, alinear-les, combinar-les, fins que en vam extreure l'essència: el desig d'experimentar, jugar i divertir-se fent coses noves i sorprenents.
RESULTAT
El resultat ha traspassat l'objectiu inicial de ser un fil conductor per a la comunicació de la marca per convertir-se en el seu ADN, la seva forma de ser i actuar, un concepte que vertebra totes les seves accions, des de la forma de produir la cervesa fins a l'experiència d'assaborir una Whym.
Connexió Girona són un programa promogut per: Ajuntament de Girona, mitjançant Bòlit Emprèn, un projecte impulsat per Bòlit, Centre d'Art Contemporani de Girona
Amb la col · laboració de:SOC, Servei d'Ocupació de Catalunya, Generalitat, Fons Social Europeu, en el marc del Programa d'ajuts a Projectes Innovadors i Experimentals